Мета: ознайомити учнів з цікавими фактами живої і неживої природи, розвивати комунікативні навички, пізнавальну та дослідницьку діяльність, розширювати кругозір учнів, вміння встановлювати взаємозв’язки в довкіллі, формувати навички спостережливості, спільної діяльності, виховувати дбайливе ставлення та прагнення берегти природу.
Форма проведення: урок-телепередача
Обладнання : ПК, проектор, відео сюжети про життя тварин, природу, аудіо супровід.
Зміст уроку
І. Організація початку.
- Сьогодні наш урок пройде у формі телепередачі «Хочу все знати!». Ми дізнаємось про цікаві факти з життя і поведінки домашніх і диких тварин, «подорожуємо» океаном, планетами та почуємо багато цікавої інформації.
ІІ. Вступна частина.
Ведучі:
- Вітаємо усіх на нашій програмі «Хочу усе знати!».
- Ведучими нашої програми будуть ……….. та ……….. .
- Сьогодні ви дізнаєтесь про таке:
- «Коти – музики». Чи насправді серед тварин зустрічаються співаки і піаністи?
- «Обережно на воді!». Репортаж про те, як тварини рятують своїх малюків з біди.
- «Кумедні панди». Ми дізнаємося як розважаються ці гарні ведмежата.
- «Червона планета Марс». На декілька хвилин ми зможемо зануритися у далекий космос.
- «Життя під водою». Ми побачимо прекрасні картини підводного світу.
- Проглянемо репортаж про життя птахів узимку.
- Та зустрінемося з нашими спеціальними журналістами.
- Все це і багато іншого у нашій програмі «Хочу усе знати».
ІІІ. Основна частина.
Ведучі:
1. – Ріто, ти коли-небудь чула, як співають тварини?
- Не знаю, чи можна це назвати піснею, але дуже гарно співають птахи.
- Уяви собі, що коти теж іноді не просто нявчать, а по-справжньому співають і, навіть, грають на піаніно!
- Та невже?
- Переконайся!
Перегляд відеоролика «Коти-музики».
2. – Данило, ти добре вмієш плавати?
- Ні, ще не дуже.
- А ти знаєш як треба себе вести біля води?
- Ну, так. Не заходити у воду глибоко, бути поряд з дорослими…
- А ще на воді не можна пустувати, бо ось до чого це може призвести! Перегляньте. (Відеоролик)
3. – Данило, ти знаєш, хто такі панди?
- Так, це такі чорно-білі ведмеді.
- Насправді, панда – це не просто ведмідь, це сумчаста тваринка, така, як кенгуру.
- Я чув, що панди - рідкісні тварини.
- Так, панд залишилося на Землі дуже мало, тому, що люди знищили ліси, в яких вони жили. І сьогодні цих тварин доводиться охороняти. Тому панд сьогодні можна зустріти у зоопарках і заповідниках.
- Там за ними ретельно доглядають. Перегляньте, як вони розважаються. (відеоролик)
4. – Ріто, ти коли-небудь уявляла собі як виглядають інші планети.
- Важко сказати, адже вони так далеко від нас!
- А ти знаєш, що Марс називають червоною планетою?
- Чому червоною?
- Тому що її поверхня має великий вміст заліза. А ще, Марс – четверта планета Сонячної системи.
- На Марсі є гори і кратери вулканів, пустелі, долини. Найвища гора Марса – Олімп, її висота 22 км. Марс вдвічі менший за нашу планету.
- Давайте подивимося як виглядає Марс, завдяки сучасній техніці це можливо. (Відеоролик).
5. Фізхвилинка.
6. – А зараз я запрошую усіх на уявну підводну екскурсію океаном. (Відеоролик).
7. – А зараз надаємо слово нашим «спеціальним кореспондентам» (виступають учні з підготовленими повідомленнями).
8. Оголошення акції «Годівничка».
- Усі діти і дорослі знають, як важко птахам узимку. Напередодні ми оголосили акцію «Годівничка». Сьогодні ці годівнички ми розвісимо на нашому подвір’ї. (Відеоролік).
IV. Підсумок уроку.
Вікторина. 1. Як називають чорно-білих ведмедиків?
2. Чому панди живуть у зоопарках?
3. Яка за рахунком у Сонячній системі є планета Марс?
4. Яких представників живої природи ви зустріли під час перегляду фільму про океан?
5. Яких тварин ще сьогодні ми зустріли в сюжетах?
- Чому люди повинні дбати про тварин?
- Чому ми повинні охороняти природу?