4 клас


Єдиний урок з природознавства (05.02.2015 р.)

/Files/images/tijden_pk/DSCN5759.JPG/Files/images/tijden_pk/DSCN5772.JPG/Files/images/tijden_pk/DSCN5772.JPG/Files/images/tijden_pk/DSCN5768.JPG

Урок – телепередача «Хочу усе знати!» (3-4 клас). Автор: Невінчана Н.А.

Мета: ознайомити учнів з цікавими фактами живої і неживої природи, розвивати комунікативні навички, пізнавальну та дослідницьку діяльність, розширювати кругозір учнів, вміння встановлювати взаємозв’язки в довкіллі, формувати навички спостережливості, спільної діяльності, виховувати дбайливе ставлення та прагнення берегти природу.

Форма проведення: урок-телепередача

Обладнання : ПК, проектор, відео сюжети про життя тварин, природу, аудіо супровід.

Зміст уроку

І. Організація початку.

- Сьогодні наш урок пройде у формі телепередачі «Хочу все знати!». Ми дізнаємось про цікаві факти з життя і поведінки домашніх і диких тварин, «подорожуємо» океаном, планетами та почуємо багато цікавої інформації.

ІІ. Вступна частина.

Ведучі:

- Вітаємо усіх на нашій програмі «Хочу усе знати!».

- Ведучими нашої програми будуть ……….. та ……….. .

- Сьогодні ви дізнаєтесь про таке:

- «Коти – музики». Чи насправді серед тварин зустрічаються співаки і піаністи?

- «Обережно на воді!». Репортаж про те, як тварини рятують своїх малюків з біди.

- «Кумедні панди». Ми дізнаємося як розважаються ці гарні ведмежата.

- «Червона планета Марс». На декілька хвилин ми зможемо зануритися у далекий космос.

- «Життя під водою». Ми побачимо прекрасні картини підводного світу.

- Проглянемо репортаж про життя птахів узимку.

- Та зустрінемося з нашими спеціальними журналістами.

- Все це і багато іншого у нашій програмі «Хочу усе знати».

ІІІ. Основна частина.

Ведучі:

1. – Ріто, ти коли-небудь чула, як співають тварини?

- Не знаю, чи можна це назвати піснею, але дуже гарно співають птахи.

- Уяви собі, що коти теж іноді не просто нявчать, а по-справжньому співають і, навіть, грають на піаніно!

- Та невже?

- Переконайся!

Перегляд відеоролика «Коти-музики».

2. – Данило, ти добре вмієш плавати?

- Ні, ще не дуже.

- А ти знаєш як треба себе вести біля води?

- Ну, так. Не заходити у воду глибоко, бути поряд з дорослими…

- А ще на воді не можна пустувати, бо ось до чого це може призвести! Перегляньте. (Відеоролик)

3. – Данило, ти знаєш, хто такі панди?

- Так, це такі чорно-білі ведмеді.

- Насправді, панда – це не просто ведмідь, це сумчаста тваринка, така, як кенгуру.

- Я чув, що панди - рідкісні тварини.

- Так, панд залишилося на Землі дуже мало, тому, що люди знищили ліси, в яких вони жили. І сьогодні цих тварин доводиться охороняти. Тому панд сьогодні можна зустріти у зоопарках і заповідниках.

- Там за ними ретельно доглядають. Перегляньте, як вони розважаються. (відеоролик)

4. – Ріто, ти коли-небудь уявляла собі як виглядають інші планети.

- Важко сказати, адже вони так далеко від нас!

- А ти знаєш, що Марс називають червоною планетою?

- Чому червоною?

- Тому що її поверхня має великий вміст заліза. А ще, Марс – четверта планета Сонячної системи.

- На Марсі є гори і кратери вулканів, пустелі, долини. Найвища гора Марса – Олімп, її висота 22 км. Марс вдвічі менший за нашу планету.

- Давайте подивимося як виглядає Марс, завдяки сучасній техніці це можливо. (Відеоролик).

5. Фізхвилинка.

6. – А зараз я запрошую усіх на уявну підводну екскурсію океаном. (Відеоролик).

7. – А зараз надаємо слово нашим «спеціальним кореспондентам» (виступають учні з підготовленими повідомленнями).

8. Оголошення акції «Годівничка».

- Усі діти і дорослі знають, як важко птахам узимку. Напередодні ми оголосили акцію «Годівничка». Сьогодні ці годівнички ми розвісимо на нашому подвір’ї. (Відеоролік).

IV. Підсумок уроку.

Вікторина. 1. Як називають чорно-білих ведмедиків?

2. Чому панди живуть у зоопарках?

3. Яка за рахунком у Сонячній системі є планета Марс?

4. Яких представників живої природи ви зустріли під час перегляду фільму про океан?

5. Яких тварин ще сьогодні ми зустріли в сюжетах?

- Чому люди повинні дбати про тварин?

- Чому ми повинні охороняти природу?

Кiлькiсть переглядiв: 228